1 тип: \

1 тип: 'For' and 'Against' essays (formal style)



Название1 тип: 'For' and 'Against' essays (formal style)
Дата конвертации19.09.2012
Размер20.55 Kb.
ТипДокументы
источник

Схема написания дискуссионного сочинения.

Discursive essays.

1 тип: 'For' and 'Against' essays (formal style)

Paragraph 1

- present the topic and state the problem, make a general remark about it without

giving your opinion.


Paragraph 2


-Arguments "for" or “against” (2-3 points)

(say about the result/support your arguments with examples)


Paragraph 3


-Arguments "against" or “for” (2-3 points)

(say about the result/support your arguments with examples)


Paragraph 4


- Summary or conclusion. You may write your opinion, giving argument(s)


2 тип: Opinion essays (formal style)

Paragraph 1

- introduce the subject and state your opinion

Paragraph 2

- express your personal opinion and give reasons for it, supported by reasons (and examples)

Paragraph 3

- give arguments for the other point of view and explain why you don’t agree with it


Paragraph 4


- summarize what you've said/ draw a conclusion


Useful Language

I. Introduction.

State the topic /problem, talk generally about the topic,

You may:

  • ask a question or start with a quotation

  • refer to history of the subject

  • introduce the opposite views.

    • Since time immemorial … For centuries … people have been arguing / thinking about … struggling for … Today we still …

    • People have always wanted …

    • Some people believe that … while others claim that … Both sides have their reasons. Let’s consider them.

    • As a general rule … It is popularly believed that … It is often suggested … People often

    • claim that … A lot of people think that … Many people are in favour of … / are

    • convinced that …We all know that...

    • Can you imagine … ? Isn't it amazing …? Have you ever thought of ...? Isn't it

    • strange...?

    • There are both advantages and disadvantages …Let's begin with …

^ II. Main Body


Points «for» and «against», along with your justification, appear in two separate paragraphs (2nd and 3rd)


To introduce points


  • The main / most important / greatest advantage of … is that

  • Another advantage/ disadvantage of … A further advantage/disadvantage of …

  • One point of view in favour of/ against... The best/ worst thing about … is …


To list points


  • In the first place ... First of all … To start with... To begin with...

  • Secondly ... Thirdly … Finally … Last but not least …


To add more points to the same topic


  • What is more ... Furthermore … Moreover … Another advantage is …

  • In addition to this ... Besides … Apart from this …


To make contrasting points (3d paragraph)


  • On the other hand … /however … /in spite of the fact that … /despite

  • the fact that …

  • while… /nevertheless .../ even though … /although … it can be

  • argued that



To introduce contrasting viewpoints

  • It is argued that … /People argue that … /Opponents of this view say …/

  • There are people who oppose … /Contrary to what most believe …


To introduce examples

  • for example… /for instance ... /such as …/ like ...

III. Conclusion


You give either your opinion or a balanced consideration of the topic, or give the reader something to consider, or to end with a quotation


-to conclude …/to sum up … /all in all … /on the whole … /in conclusion … /

taking everything into account /as it was previously stated … /

All things considered … /although there are some disadvantages … / I believe ...

All in all, I believe that there are more advantages than disadvantages …

All in all, I still feel that the benefits of outweigh the disadvantages.


ТАКИМ ОБРАЗОМ

в "FOR and AGAINST" эссе мы можем дать своё мнение только в ЗАКЛЮЧЕНИИ. Это сбалансированное сочинение, в котором аргументами поддерживаются обе точки зрения.

в "Opinion" эссе мы даём своё мнение дважды - в начале и в конце сочинения.




Похожие:

1 тип: \Healthy life styLE

1 тип: \Великого народа сыновья
Тип учреждения или признак частного лица в соответствии с п. 2 Положения (1Тип основное образование, 2 Тип – дополнительное образование,...
1 тип: \Они приближали Победу
Тип учреждения или признак частного лица в соответствии с п. 2 Положения (1Тип основное образование, 2 Тип – дополнительное образование,...
1 тип: \The XXIII international free-style wrestling tournament

1 тип: \Учитель Вакалова Светлана Александровна. Тип урок
Тип урока: комбинированный с использованием личностно-ориентированной технологии
1 тип: \О. Н. Учитель физики Борисенко А. В. Тип урок
...
1 тип: \Bmw///style rnd регламен т
Организатор и спортивные комиссары оставляют за собой право вносить изменения в программу соревнований. Корректировки и уточнения...
1 тип: \Отчет классного руководителя по успеваемости за четверть / уч года
Количество учащихся на начало четверти: всего из них: массовых тип 7 тип 8 из них: мальчиков девочек
1 тип: \План-конспект урока по английскому языку "Thanksgiving Day", учитель английского языка Статья отнесена к разделу: Тип урока
Тип урока: комбинированный с использованием элементов технологии развития критического мышления
1 тип: \План-конспект внеклассного мероприятия Тема мероприятия: Uniform vs Casual style your choice. Цели: Практическая
Учитель: So many people, so many opinions. First of all let’s get some information about school uniform and its history. Our lesson...
Разместите кнопку на своём сайте:
Документы


База данных защищена авторским правом ©lib2.podelise.ru 2000-2013
При копировании материала обязательно указание активной ссылки открытой для индексации.
обратиться к администрации
Документы