2010-2011 учебный год 9-11 классы listening icon

2010-2011 учебный год 9-11 классы listening



Название2010-2011 учебный год 9-11 классы listening
Дата конвертации23.01.2014
Размер69.82 Kb.
ТипДокументы
источник
1. /иностранные языки/Задание_английский язык_9-11.rtf
2. /иностранные языки/Задание_немецкий язык_9-11.rtf
3. /иностранные языки/Ответы_аглийский язык_9-11.rtf
4. /иностранные языки/Ответы_немецкий язык_2009_9-11.rtf
5. /иностранные языки/ПРОТОКОЛ.doc
6. /иностранные языки/иностранные языки_аудирование/Задание_английский язык_аудирование.doc
7. /иностранные языки/иностранные языки_аудирование/Задание_немецкий язык_аудирование.doc
8. /история/~$дание_история_2009_10.rtf
9. /история/Задание_история_10.rtf
10. /история/Задание_история_11.rtf
11. /история/Задание_история_9.rtf
12. /история/Ответы_история_10.rtf
13. /история/Ответы_история_11.rtf
14. /история/Ответы_история_9.rtf
15. /история/ПРОТОКОЛ РЕЗУЛЬТАТОВ ОЛИМПИАДЫ ПО.doc
16. /история/история.doc
17. /литература/Задание_литература_10.rtf
18. /литература/Задание_литература_11.rtf
19. /литература/Задание_литература_9.rtf
20. /литература/Ответы_литература_10.rtf
21. /литература/Ответы_литература_11.rtf
22. /литература/Ответы_литература_9.rtf
23. /литература/ПРОТОКОЛ РЕЗУЛЬТАТОВ ОЛИМПИАДЫ ПО.doc
24. /литература/литература.doc
25. /обществознание/Задание_обществознание_10.rtf
26. /обществознание/Задание_обществознание_11.rtf
27. /обществознание/Задание_обществознание_9.rtf
28. /обществознание/Ответы_обществознание_10.rtf
29. /обществознание/Ответы_обществознание_11.rtf
30. /обществознание/Ответы_обществознание_9.rtf
31. /обществознание/ПРОТОКОЛ РЕЗУЛЬТАТОВ ОЛИМПИАДЫ ПО.doc
32. /обществознание/обществознание.doc
33. /право/Задание_право_10.rtf
34. /право/Задание_право_11.doc
35. /право/Задание_право_9.rtf
36. /право/Ответы_право_10.rtf
37. /право/Ответы_право_11.rtf
38. /право/Ответы_право_9.rtf
39. /право/ПРОТОКОЛ РЕЗУЛЬТАТОВ ОЛИМПИАДЫ ПО.doc
40. /право/право.doc
41. /русский язык/Задание_русский язык_10.rtf
42. /русский язык/Задание_русский язык_11.rtf
43. /русский язык/Задание_русский язык_9.rtf
44. /русский язык/Ответы_русский язык_10.rtf
45. /русский язык/Ответы_русский язык_11.rtf
46. /русский язык/Ответы_русский язык_9.rtf
47. /русский язык/ПРОТОКОЛ РЕЗУЛЬТАТОВ ОЛИМПИАДЫ ПО.doc
48. /русский язык/русский язык.doc
49. /экономика/Задание_экономика_10-11.rtf
50. /экономика/Задание_экономика_9.rtf
51. /экономика/Ответы_экономика_10-11.rtf
52. /экономика/Ответы_экономика_9.rtf
53. /экономика/ПРОТОКОЛ РЕЗУЛЬТАТОВ ОЛИМПИАДЫ ПО.doc
54. /экономика/экономика.doc
2010-2011 учебный год 9-11 классы listening
Школьный этап Всероссийской олимпиады школьников по немецкому языку 2010-2011 учебный год фио оу класс Максимальный балл – 112 баллов
Школьный этап всероссийской олимпиады школьников по английскому языку 2010-2011 учебный год ответы тестовой части и шкалы оценивания развёрнутых ответов
9-11 класс аудирование (максимально 10 баллов)
Протокол оценивания выполнения олимпиадных заданий
Englishman in new york
Текст для аудирования Auf nach Sibirien der etwas andere Schüleraustausch
Тесты (33 балла)
Тесты (38 баллов) Установите соответствие между названиями восточнославянских племен и территориями их расселения
Тесты (35 баллов)
Тесты 10 класс
Эталоны ответов Тест 11 класс
Эталоны ответов Тест
Протокол результатов олимпиады по
Учащиеся 5-х, 6-х, 7-х, 8-х, 9-х, 10-х и 11-х классов
10 класс Максимальный балл 50
11 класс Максимальный балл – 50
9 класс Максимальный балл 50
Павлу Петровичу Кирсанову «серебряную пепельницу в виде мужицкого лаптя» закон
Школьный этап Всероссийской олимпиады школьников по литературе (ответы) 2010 2011 учебный год
Школьный этап Всероссийской олимпиады школьников по литературе (ответы) 2010 2011 учебный год
Протокол результатов олимпиады по
Учащиеся 5-х─11-х классов
10 класс Установите верность или ложность утверждений («ДА» или «нет») и занесите ответы таблицу
11 класс По какому принципу образованы ряды? Назовите понятие, общее для приведенных ниже терминов, объединяющее их
9 класс Установите верность или ложность утверждений («ДА» или «нет») и занесите ответы таблицу
Ответы 10 класс Тестовые задания
Тесты (44 балла) № задания Ответ
Ответы 9 класс Тестовые задания
Протокол результатов олимпиады по
Учащиеся 5-х, 6-х, 7-х, 8-х, 9-х, 10-х и 11-х классов
Школьный этап Всероссийской олимпиады школьников по праву 2010-2011 учебный год 10 класс Максимальный балл 120 Задание I
Школьный этап Всероссийской олимпиады школьников по праву 2010-2011 учебный год 11 класс Максимальный балл 109 Задание I
Школьный этап Всероссийской олимпиады школьников по праву 2010-2011 учебный год 9 класс Максимальный балл – 79 баллов Задание I
Школьный этап Всероссийской олимпиады школьников по праву 2010-2011 учебный год 10 класс Максимальный балл 120 Задание 1 Тест
Школьный этап Всероссийской олимпиады школьников по праву 2010-2011 учебный год
Школьный этап Всероссийской олимпиады школьников по праву 2010-2011 учебный год
Протокол результатов олимпиады по
Учащиеся 9-х, 10-х и 11-х классов
Школьный этап Всероссийской олимпиады школьников по русскому языку 2010 – 2011 учебный год фио моу
11 класс Задание Определите количество звуков в словах
9 класс Задание Найдите в приведённом тексте слова, содержащие звук j, сделайте частичную фонетическую транскрипцию (образец: си[jа]ни[jэ])
Ответы 10 класс
Ответы 11 класс
Ответы к заданиям 9 класс
Протокол результатов олимпиады по
Учащиеся 5-х─11-х классов
10, 11 класс максимальный балл 115
9 класс максимальный балл 95
10, 11 класс максимальный балл 115
9 класс критерии оценивания
Протокол результатов олимпиады по
Учащиеся 9-х, 10-х и 11-х классов

ШКОЛЬНЫЙЭТАП ВСЕРОССИЙСКОЙ ОЛИМПИАДЫ

ШКОЛЬНИКОВ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

2010-2011 учебный год

9-11 классы


LISTENING


You will hear a song by Sting. For questions 1-5, choose the best answer for each question. You will hear the recording twice. (5 scores)


  1. Who is the character of the song?

  1. An alien from outer space living in New York

  2. A British living in the USA

  3. An American living in Great Britain




  1. What differences between the American and the British ways are mentioned in the song?

  1. Preferences in food

  2. Preferences in clothes

  3. Reading preferences




  1. How does the character feel in general?

  1. Irritated

  2. Frightened

  3. Lonely




  1. The metaphor “a legal alien” refers to the character’s…

  1. Discomfort of being a foreigner.

  2. Problems with renting a house to live in.

  3. Regret about the crime he has committed.




  1. What should be a real gentleman’s attitude to his enemies according to the song?

  1. Contempt

  2. Respect

  3. Aggression



(Made be Y. Tarasenko, Y. Mamonova, Y. Titova)


READING


Read through the text. For questions 6-10, choose the best answer for each question. (5 scores)


DIRTY BRITAIN


Before the grass has thickened on the roadside verges and leaves have started growing on the trees is a perfect time to look around and see just how dirty Britain has become. The pavements are stained with chewing gum that has been spat out and the gutters are full of discarded fast food cartons. Years ago I remember travelling abroad and being saddened by the plastic bags, discarded bottles and soiled nappies at the edge of every road. Nowadays, Britain seems to look at least as bad. What has gone wrong?

The problem is that the rubbish created by our increasingly mobile lives lasts a lot longer than before. If it is not cleared up and properly thrown away, it stays in the undergrowth for years; a semi-permanent reminder of what a tatty little country we have now.

Firstly, it is estimated that 10 billion plastic bags have been given to shoppers. These will take anything from 100 to 1,000 years to rot. However, it is not as if there is no solution to this. A few years ago, the Irish government introduced a tax on non-recyclable carrier bags and in three months reduced their use by 90%. When he was a minister, Michael Meacher attempted to introduce a similar arrangement in Britain. The plastics industry protested, of course. However, they need not have bothered; the idea was killed before it could draw breath, leaving supermarkets free to give away plastic bags.

What is clearly necessary right now is some sort of combined initiative, both individual and collective, before it is too late. The alternative is to continue sliding downhill until we have a country that looks like a vast municipal rubbish tip. We may well be at the tipping point. Yet we know that people respond to their environment. If things around them are clean and tidy, people behave cleanly and tidily. If they are surrounded by squalor, they behave squalidly. Now, much of Britain looks pretty squalid. What will it look like in five years?


  1. The writer says that it is a good time to see Britain before the trees have leaves because

  1. Britain looks perfect

  2. you can see Britain at its dirtiest

  3. you can see how dirty Britain is now

  4. the grass has thickened on the verges




  1. According to the writer, things used to be

  1. worse abroad.

  2. the same abroad.

  3. better abroad.

  4. worse, but now things are better abroad.




  1. For the writer, the problem is that

  1. rubbish is not cleared up.

  2. rubbish lasts longer than it used to.

  3. our society is increasingly mobile.

  4. Britain is a tatty country.




  1. Michael Meacher

  1. followed the Irish example with a tax on plastic bags.

  2. tried to follow the Irish example with a tax on plastic bags.

  3. made no attempt to follow the Irish example with a tax on plastic bags.

  4. had problems with the plastics industry who weren't bothered about the tax.




  1. The writer thinks

  1. it is too late to do anything.

  2. we are at the tipping point.

  3. there is no alternative.

  4. we need to work together to solve the problem.



(Made be Y. Tarasenko, Y. Mamonova, Y. Titova)


USE OF ENGLISH


Read through the text. For questions 11-20, choose the best option for each gap. (10 scores)


MULLIGATAWNY SOUP


This is a recipe that would have been 11) ___________ to all Britons living and working in the Imperial Raj. Indeed the 12) ___________ of Indian cooks, British tastes and exotic foods have made a lasting 13) ________ on British cuisine right down to the present day. New, strange and exciting ingredients would be used to 14) ___________ and recreate familiar, edible and nutritious meals befitting the 15) __________ class that they had become. Lack of refrigeration, a hot and humid climate and unfamiliar cooking facilities would all 16) _____ to make cooking an even more 17) ___________ prospect than it already would have been. However, the results of these intrepid culinary explorers could often be an interesting 18) ___________ of East meets West.

Two and half pints of stock

7 oz coconut cream, cut into chunks

1 heaped teaspoon each ground cumin and coriander

1 teaspoon chilli powder (flat or heaped)

1 small tin tomato puree

Flavouring Ingredients

1-2 onions, chopped and fried in butter until brown

2 tablespoons chutney juice

a few cardamom seeds, lightly crushed

salt and freshly ground pepper

Simmer all the basic soup ingredients 19) __________ for 15 minutes, then add all of any of the flavouring ingredients to make the soup exactly as you like it. 20) _______________ hot with bread.



  1. A) familiar B) recognized C) renowned D) noted

  2. A) merger B) unite C) combination D) coalition

  3. A) impression B) perception C) verdict D) opinion

  4. A) attempt B) try C) seek D) trial

  5. A) general B) widespread C) ruling D)  dominate

  6. A) colluded B) accessory C) conspire D) plan

  7. A) exhausted B) mysterious C) enigmatic D) difficult

  8. A) add B) combine C) addition D) mix

  9. A)  together B) cooperation C) unison D) concurrent

  10. A) serve B) give C) accept D) spoon

 


(Made be Y. Tarasenko, Y. Mamonova, Y. Titova)


For questions 21-30 match each sentence (A-J) with one of the explanatory sentences (A-J) (10 scores):

  1. They have broken down several miles from home.

  2. They worked on without a break.

  3. They took the corner at breakneck speed.

  4. They got on well as soon as they broke the ice.

  5. Their marriage is about to break up.

  6. They have made a breakthrough at last.

  7. They broke off at that point.

  8. There has been a break-in at their house.

  9. They broke the news to Pauline gently.

  10. They broke her heart in the end.




  1. They have made an important discovery.

  2. They have been burgled.

  3. They got over their initial shyness.

  4. Their message was interrupted.

  5. They went on without stopping.

  6. They made her very unhappy.

  7. They are on the verge of separating.

  8. They revealed what had happened.

  9. They have had trouble with their car.

  10. They were going extremely fast.



(Made be Y. Tarasenko, Y. Mamonova, Y. Titova)


For questions 31-40 match the beginnings and endings of the sentences. (10 scores)


  1. I haven’t had time to phone Tony today,

  1. but I’ll certainly contact him before I leave work.

  1. I didn’t have time to phone Tony today,

  1. but I’ll certainly contact him some time tomorrow.







  1. I’d always wanted to own a Porsche

  1. until I’ve found out how much they cost.

  1. I won’t know if I can afford a Porsche

  1. until I found out how much they cost.







  1. I haven’t been back to London

  1. since I lived in Italy.

  1. I haven’t eaten really good pasta

  1. since I’ve lived in Italy.







  1. I’ve watched “The Sound of Music”

  1. and now I keep humming the songs to myself.

  1. I’ve been watching “The Sound of Music”

  1. at least ten times already.







  1. As soon as I’ve finished the book

  1. I’m going to have a holiday.

  1. As soon as I finished the book

  1. I started writing another one.



(Made be Y. Tarasenko, Y. Mamonova, Y. Titova)


WRITING


You have been asked to contribute to a series of guidebooks about Chelyabinsk for people who enjoy walking.


The books describe routes which do not require an overnight stay. Describe two different walks around Chelyabinsk: one walk which would appeal to fit, young people, and another which would be suitable for a family with young children. Inform readers of some practical details, such as eating places and suitable clothes.


Write your guidebook contribution in 150-200 words and do your best to make it appealing for tourists. (20 scores)


(Made be Y. Tarasenko, Y. Mamonova, Y. Titova)


SPEAKING

(10 scores)


Speaker 1

You are taking part in the Debating Society meeting. The topic today is "TV commercials lie and make people buy things they don’t really need". You take the position FOR and try to convince your partner without being aggressive.


Speaker 2

You are taking part in the Debating Society meeting. The topic today is "TV commercials lie and make people buy things they don’t really need". You take the position AGAINST and try to convince your partner without being aggressive.


(Made be Y. Tarasenko, Y. Mamonova, Y. Titova)

ФИО___________________________________________________________________________

МОУ __________________________________________________________________________

Класс _____________________


БЛАНК ОТВЕТОВ

TEST ANSWERS


1.




6.




11.




16.




21.




26.




31.




36.




2.




7.




12.




17.




22.




27.




32.




37.




3.




8.




13.




18.




23.




28.




33.




38.




4.




9.




14.




19.




24.




29.




34.




39.




5.




10.




15.




20.




25.




30.




35.




40.





WRITING ANSWER

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________




Похожие:

2010-2011 учебный год 9-11 классы listening iconДокументи
1. /ПЛАН НА 2010-2011 УЧЕБНЫЙ ГОД/~$ОГРАММА предпрофильной подготовки.doc
2.
2010-2011 учебный год 9-11 классы listening iconУчебный план ( начальные классы) моу саврушская сош самарской области Похвистневского района на 2010-2011 учебный год

2010-2011 учебный год 9-11 классы listening iconКонтрольная сетка 1-9 классы 2010 – 2011 учебный год

2010-2011 учебный год 9-11 классы listening iconПлан работы педагогических советов дюсш на 2010 2011 учебный год
Итоги работы дюсш за 2009-2010 учебный год и задачи на 2010-2011 учебный год. Утверждение планов работы на учебный год и о требованиях...
2010-2011 учебный год 9-11 классы listening iconАнализ работы моу «Твердиловская основная общеобразовательная школа» за 2010- 2011 учебный год
На основании анализа работы школы за 2009-2010 учебный год коллектив школы выдвинул на 2010-2011 учебный год следующие образовательные...
2010-2011 учебный год 9-11 классы listening iconРежим работы мкоу «Цветнопольская сош» на 2010 – 2011 уч год Учебный год
Публичный доклад, в котором представлены результаты деятельности мкоу «Цветнопольская мош» за 2010-2011 учебный год. В докладе содержится...
2010-2011 учебный год 9-11 классы listening iconВыступление на общем родительском собрании
Итоги учебной работы в начальном звене за 2010-2011 учебный год и задачи на 2010-2011 учебный год
2010-2011 учебный год 9-11 классы listening iconПлан работы методиста по развитию детского движдения на 2010 2011 учебный год
Встреча с заместителями директора по вр по планированию работы на учебный 2010-2011 учебный год
2010-2011 учебный год 9-11 классы listening iconОтчет отделения «Баскетбол» за 2010-2011 учебный год. Задачи поставленные на 2010-2011 учебный год
Повышение качества отбора детей с высоким уровнем развития способностей к баскетболу
2010-2011 учебный год 9-11 классы listening iconПубличный отчет по итогам 2010/2011 учебного года Ответственный за информацию
На основании анализа работы школы за 2009-2010 учебный год, коллективом моу «Куретская средняя общеобразовательная школа» на 2010-2011...
2010-2011 учебный год 9-11 классы listening iconПлан учебно-воспитательной работы мобу сош с. Суккулово муниципального района Ермекеевский район Республики Башкортостан на 2011-2012 учебный год
Анализ учебно-воспитательной работы за 2009-2010 учебный год. Цели и задачи на 2010-2011 учебный год
Разместите кнопку на своём сайте:
Документы


База данных защищена авторским правом ©lib2.podelise.ru 2000-2013
При копировании материала обязательно указание активной ссылки открытой для индексации.
обратиться к администрации
Документы