|
Открытый урок по английскому языку в 5 а классе по теме «Мы любим путешествовать» Учебник – Биболетова М.З., Добрынина Н.В. «Enjoy English» Учитель – Леновская Н.Г. Образовательная
Развивающие: Развитие произвольной памяти учащихся, зрительной памяти, быстроты реакции Воспитательные:
Основные задачи урока:
Оборудование: Магнитофон, аудиокассета, карточки с обозначением транскрипционных знаков, презентация с фотографиями обучающихся об их путешествиях, карточки с грамматическим тестом. Ход урока:
Один из обучающихся назначается учителем и проводит звуковую разминку с классом. [æ], [a:], [ei], [i:],[ ð], [ө ],[ ə ] Затем проводит речевую разминку. train, plane, brave, save summer, bus, study, London ship, posh, sharp, shape this, those, that bird, firm, fur, term
Now we are ready to start. We finish to speak about travelling and holidays and today we should repeat what we have learnt about holidays and travelling. Yesterday I was in the shop and bought puzzle. Do you like to play puzzle? Let’s play puzzle at the lesson, but I will give you it if you do my task. Are you ready? 4. Отработка лексического материала и развитие навыков диалогической речи. You will get the first puzzle if you tell me all words on the topic «Travelling». Look at the blackboard and match Russian and English words. Каникулы plane Путешествовать enjoy Получать удовольствие go by Транспорт transport Самолет plane Поезд comfortable Машина car Пароход trip Видеть ship Встречать meet Поездка travel Быстрый fast Удобный train Ехать на holidays Say in English: самый удобный транспорт, проводить каникулы, путешествовать с друзьями, самый быстрый транспорт, получать удовольствие от поездки, ехать на поезде и машине, встречать новых людей, смотреть новые города. You get the first piece of puzzle. You will get the second puzzle if you answer my questions. Look at the blackboard and read the expression. The more you live, The more you travel, The more you travel, The more you see, The more you see, The more you learn. Do you agree with this expression and why? Why do people travel? How do people travel? What is the fastest transport? What is the most comfortable transport? What is your favorite transport? You have answered all my questions and it is time to get the second puzzle. 5. Развитие навыков монологической речи. When people travel they take many pictures. Let’s look at the photo album of your class and see how you spent your holidays. Who is in the first picture? (Дети рассказывают о своих путешествиях во время летних каникул). Thank you. It was very interesting and you can get next puzzle. 6. Отработка грамматического материала. Now I offer you to have a trip to forest. Do you like to have picnics? But look! There is a big mountain on our way. We can pass this mountain if you remember all grammar rules. (Один обучающийся идет к доске, берет камни с горы с заданиями и рассказывает грамматические правила: как образуется будущее время, как образуется прошедшее время, как образуется настоящее время, как образуются степени сравнения прилагательных, какие отрицания вы знаете) We have passed this mountain and it is time to relax. Close your eyes and think about warm summer day! ( звучит музыка с пением птиц, шумом воды) You have relaxed and your next time is grammar task. Выбери нужное слово 1) Last summer my sister…to Moscow. a) travel b) travelled c) travels d) will travel 2) My friends…visit Great Britain. a) are going to b) went to c) will go 3) When I went to London, I…at the hotel. a) stayed b) will stay c) stay 4) Moscow is the… city. a) more beautiful b) most beautiful c) beautiful 5) There … a big cinema in the city. a) is b) are c) am 6) Next summer I … my friends. a) invite b) will invite c) invited Индивидуальное задание для сильных обучающихся – перевод с русского на английский. 1) Самолет есть самый быстрый транспорт. 2) Поезд есть удобный транспорт, потому что мы можем спать в поезде. 3) Когда мы были на пикнике, мы играли в теннис. You are right and I give you next puzzle. 7. Развитие навыков чтения. Listen! Somebody is talking. They are Linda and Claire. Let’s know what they are speaking about. Open your books to page 31 and we will read their dialog. After reading you should answer the question: What is Claire going to do next weekend? You are right ant you get last puzzle. And let’s make all picture. Обучающиеся составляют картину со своим изображением. 8. Подведение итогов урока, домашнее задание. Our lesson is over and I am glad with your work. It is time to get marks. On your tables there are sheets of paper? Write mark, which you think you should get. Show me your marks. Your homework is to complete sentences about girls from your class. They told you about their holidays, you should remember this information and complete sentences. Katya spent holidays____________, Nina was ____________. Katya went to______________by______________, Nina went ______________________. Katya swam and_______________, Nina swam and__________________. It was_______________ for girls. Thank you for the lesson! Have a good day! Good buy! |